andai ku tahu

andai-ku-tahu

Andai ku tahu… Kapan tiba ajalku…
Ku akan memohon tuhan tolong panjangkan umurku…

Andai ku tahu… Kapan tiba masaku…
Ku akan memohon tuhan jangan kau ambil nyawaku…

Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…

Andai ku tahu… Malaikatmu kan menjemputku…                                                                                    Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…

Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…

Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…
Aku manusia yang takut neraka…
Namun aku juga tak pantas disurga…

Andai ku tahu…Kapan tiba ajalku…
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…

Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…

Ungu-andai ku tahu

gua just nk kongsi dgn lu org salah 1 lagu band yg pada gua plg mantap t’utama dlm m’hasilkan melodi & lirik yg gile x hingat die punye kacak..melodi yg masyuk, dan lirik yg m’dalam mknanya hingga x t’capai akalku nk pikir lirik sedemikian rupe..n plg penting, band ungu ni ade smpaikan lagu2 b’mesej ketuhanan dan keislaman..m’buatkan gua jadi lagi suke band ini..boleh bilang ngan jari kot band2 malaysia yg boleh wat cmni..kan??

gua lgsung xde niat nk kritik band tmpatan. bagus muzik mereka, tp asyik dgn cinta dan wanita je tnpa ade slitkan lagu2 ketuhanan yg mmpu mnyeru org yg m’dgr takutkan mati, takutkan dosa2, kmbali kepada Ilahi, dan mmuji Rasulullah s.a.w. contohnye mcm lagu andai ku tahu yg gua tulis liriknye kat atas..1st time dgr gua rase lagu ni menarik & gua t’tarik..2nd time dgr gua da start memahami bait2 lirik die..3rd time dgr, gua dh start rase..”ya Allah..takutnye aku dgn dosa2 ku pada-Mu ya Allah..” nampak tak?? impak die ade..dan gua rase, rmai yg rase bgitu juga kalau lu org btul2 amati lirik die..byk lagi lagu ungu yg b’mesej ktuhanan contohnye surgamu, tuhanku, shalawat nabi, sesungguhnya, sembah sujudku, dan ade la beberapa lagi..

gua just nak share ape yg gua rase bagus..gua n lu org sume manusia biase yg gile suke hiburan..kan? ye..gua tau tu macha!gua just rase lagu2 begini bagus utk kite dgr..sape2 yg xde lagi lagu andai ku tahu ni, le a download kat link lagu tu td..k!chalo dulu..wassalam..

One Response to “andai ku tahu”

  1. Fr the first time i listened to this song…i was taken aback….i started crying even till now…i know that i hv super sensitive heart, but hey…it shows that this song works!! it makes u scared of ur sins….n makes u think of akhirat.. support ur views hermy!!luv u!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: