tidak biadap mendengar mp3

aku baru beli mp3. mp3 bodoh sahaja. murah punye. yela, nak letak kat kereta je pun. promo mp3 tu tulis ‘rival ipod shuffle telah datang’, kepala hangguk die. noise punye jelas, rival ipod shuffle jadahnye. tak kirelah kau ade mp3 bodoh sahaja mahupun dengan kerek kau ckp kau ade ipod touch, aku mintak tolong jangan begini :

  1. kau berborak atau jawab soalan member kau sambil dengar mp3 tanpa kontrol suara. suara kau buleh dengar 8 tiang kau tahu. aku penah alami, dalam LRT. member punye dekat, suara macam hon kapal laut. mcm syial bukan? dah tu ketawa macam saitan. dem.
  2. di khalayak umum, kau miming lagu yang kau dengar. kalau lagu2 tenang takpe, ini lagu rock kapak. bile sampai part tarik, kau tak tahu ke muke kau macam haram? muke kau sangat jelek bile kau kunun2 tengah tarik lagu tu dengan menyegetkan muke dan mengerutkan dahi. aku fokuskan bende ni kat wanita, sebab aku penah nampak. huduh melampau.
  3. kau hentak2 kaki dan tangan dgn kuat kunun2nye mengikut rentak irama lagu yang kau dengar. kau mungkin rase gile layan, tapi orang sekeliling kau akan rase gile ringan kaki dan tangan.. ade yang kaki hinggap di halkum silap2. sangat menggangu kau tahu! lagi2 yang rentaknye langsung macam aram. kau mungkin bayangkan kau tengah main drum, hakikatnya kau pegang drum stick pun terbalik. bodoh sangat tu..aku nak cakap kau tak pandai main drum hakikatnya.
  4. dengar dengan gile kuat. mungkin gegendang telinga kau penuh dengan kopeng taik telinga. kau duduk di seat belakang sekali dewan kuliah, tapi sampai member depan sekali buleh dengar. terhibur gile amarah member2 kau. dahla ditegur kau tak perasan. kes mungkin tamat dengan kau dapat penampar atau tunjalan di dahi.
  5. berjalan sambil dengar mp3, sambil juga kau terhangguk2 kepala menandakan kau tengah layan lagu yang kau tengah dengar. ungka pun begitulah. same sebijik aku tak tipu. mungkin kau rase kacak buat begitu. pandai2 kaulah.

sebenarnya takde guide pun dengar mp3. ini cume ape yang aku rase, aku lihat, aku alami, dan aku buat. suke hati kaulah nak dengar macam mane pun, asal kau bahagia. tapi, semoga kau menjadi pendengar mp3 yang tidak biadap.

nota tambah : moll, kau sangat suke hentak2 kaki sambil dengar lagu. kau hentak kuat kau tau! sibaik itu rumah kau, kalau tak..kalau tak..kalau tak aku dah kikis lemak kau. gurau moll..hee..senyum2

6 Responses to “tidak biadap mendengar mp3”

  1. aku kate aku suke entry ini

    “sukelah”

  2. my..ingat aku lg??? aku pon nymph kot ngn org cmtu.. =p

    • parkins07 Says:

      mau x igt sya!! gile igt kat ko. mane le lupe.. haha..nyampah kn! kdg2 nyampah2 pn kite sendiri terbuat jgk kot..hee

  3. Hasbullah Malay Says:

    sapa kt biadab?? org yg buka volume speaker kuat2 ke yg dgr mp3 ke lg biadap..

    • parkins07 Says:

      yg bkk speaker kuat2 tu dah sumpah biadab kan! yg dgr mp3 style2 atas nu dia jenis biadab dalam senyap..kalau tak sengaja membiadabkan diri dia pun, die terbiadab tanpa disedari.. tak begitu?

Leave a Reply

