beautifuly imperfect

menghargai

kau takkan dapat bayangkan betapa hebatnya Pencipta Sekalian Alam yang kita sembah setiap hari..Allahuakbar. semua yang tercipta terlalu indah dalam hidup kita..

menghargai adalah suatu tindakan bukan fizikal yang kau perlu sentiasa tanam dalam hidup..ianya dapat diterjemah dapat pelbagai bentuk tindakan..sama ada secara fizikal mahupun secara emosi..

suka & duka,tawa & tangis,setia & curang,bahagia & derita, dan pelbagai lagi bentuk terjemahan perasaan, segalanya adalah keindahan dlm hidup..kau hanya perlu berhenti seketika dan berfikir tentang penciptaannya..

menghargai sesuatu sebelum terlewat adalah sesuatu yang kau perlu lakukan..

menghargai kekurangan seseorang itu paling indah bagi aku..

sebagai contoh

pasangan hidup kau kuat kentut sebelum tido..setiap kali sebelum tido, ade saja bunyi dan bau kurang senang dari dia..kadang2 baunya mampu buat kau pitam..kalau ianya memang tidak boleh diubah, jangan kau marah..malah kau perlu hargainya..kerana bila dia sudah tiada, itulah yg akan kau rindukan setiap malam..dan kau takkan dapat memilikinya lagi sampai bila2..

aku bagi contoh buruk sangat..

baiklah, begini lebih masuk akal..

pasangan hidup kau itu seorang yang senang & suka tertido.. sambil berborak juga boleh tertido.. pun kau terpaksa berulang kali mengejutkannya supaya dia bangun study..pun kau terpaksa mengejutkannya berulang2 kali sehingga kau tak mampu tidur hanya untuk mengejutkannya bangun solat subuh..hargainya. ianya adalah suatu keindahan. kerana pabila dia telah tiada dalam hidup kau, telah pergi jauh meninggalkan kau, itulah yg kau akan rindu setiap saat dalam kehidupan seharian kau..dan ianya pasti takkan dapat kau miliki lagi..

little imperfection that make you perfect..

begitu juga jika pasangan kau suka merepek, buat lawak hampir stiap mase, seperti kanak2 yang tidak pernah matang.. sedang kau marah pun dia masih buat lawak..jangan kau membenci ia.. hargainya. kerana repekan itu yang kau akan rindu setiap masa pabila dia sudah tiada lagi di sisi kau..

kekurangan bukanlah untuk dimaki hamun, dibenci, dan perlu dibuang.. ianya perlu dihargai..

hargailah setiap yang berlaku di sekeliling kau..hatta setiap tangisan kau, perlu kau hargai..

pesan aku, hargai sesuatu itu sebelum terlambat..

p/s : ramai kawan2 yang dah dan nak kahwin. tahniah untuk kalian. indah kan hidup ni!=) oh, khas utk kamu mayani, tahniah ye. smoga kamu menjadi isteri solehah. dan kepada yang lain juga..

little imperfection that make you perfect..

3 Responses to “beautifuly imperfect”

  1. This is so true…

  2. salam..

    menghargai..

    bukan utk pasangan je tp utk semua org yg kita syg..mak,abah,family n kawan2 yang kdg2 kita tak sedar kehadiran n kepentingan dorg dlm hidup ni..=)

  3. Ice Girl Says:

    Nice post

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: