bunga hati

senyum aku senyum kamu
senyum aku asal dirimu
tangis aku tangis rindu
tangis aku penuh syahdu
pernah aku lelah
untuk gembira tiada helah
hidup berkalungkan rintihan jiwa
mencari nur di balik kata
kosong..
dan sepi aku kembali
dalam rindu yang berbaki
dalam kasih yang terhenti
dalam cinta tak terbagi
masih kuukir senyum
pun resah hati patah
pun gundah jiwa parah
pun pedih aku pasrah
kucari redha di kala malam
menyendiri, berseorang
sedetik menitis dan aku hilang
dalam sirna mencari sayang
pergi aku tinggal kamu
pergi kamu bersama restu
andainya aku pergi dulu
sayang untukmu ke akhir hayatku
duhai kamu si bunga hati
Selamat Berbahagia ke akhir nanti..

Leave a Reply

